Mittarointi

Vaasan Sähköverkon mittauspalvelut ylläpitävät yli 70 000 sähkömittaria jakelualueellamme. Me asennamme uusia mittareita, vaihdamme vanhoja ja rikkoutuneita sekä poistamme mittareita purkutöiden alta.

Mittareiden keräämän tiedon avulla voit seurata kulutustasi Vaasan Sähkön sovelluksessa ja Online-palvelussa.

Tulemme vaihtamaan vuosien 2023 ja 2024 aikana suurimman osan jakelualueemme mittareista uusiin. Uudet mittarit vastaavat paremmin nykyiseen sähkömarkkinatilanteeseen muun muassa mittaamalla kulutusdataa 15 minuutin välein.

Epäiletkö, että sähkömittarisi ei mittaa oikein?

Mikäli huomaat, että mittaustiedoissasi ei tapahdu muutoksia siitä huolimatta, että olet tehnyt muutoksia sähkönkulutuksessasi, on sinun hyvä olla meihin yhteydessä.

Mittarivika voi johtua monesta eri syystä, mutta yleensä on kuitenkin kyse yhteysongelmasta. Huonolaatuiset LED-valot tai esimerkiksi vanhan digiboksin virtalähde voivat olla asioita, jotka häiritsevät mittausjärjestelmää ja aiheuttavat virheellisen mittaustuloksen. On harvinaista, että itse mittarissa olisi vikaa.

Kun mittarissa on ongelma, emmekä saa siihen yhteyttä, on meidän oletettava asiakkaan kulutus. Toimimme näin siksi, että asiakas välttyisi myöhemmin suurelta tasauslaskulta.

Mittariongelmat ratkotaan useimmiten itse kohteessa, jossa mittari sijaitsee. Harvoissa tapauksissa pystymme selvittämään ongelman käymättä paikan päällä.

Epäiletkö, että sähkömittarisi ei mittaa oikein?

Ota meihin yhteyttä

Usein kysytyt kysymykset