Avbrottsinfo till mobilen

Du som är Vasa Elnäts kund har möjlighet att få information om elavbrott inklusive orsak och varaktighet direkt till mobilen utan extra kostnad. Beställ tjänsten för hemmet, sommarstugan, kontoret eller andra förbrukningsplatser.

Beställ så här

Ta ibruk tjänsten enkelt i Vasa Elektriskas mobilapp

eller

skicka textmeddelandet
aktivera kundnummer förbrukningsplatsnummer (t.ex. aktivera 12345 000000123456)
till numret 16126.

Kund- och förbrukningsplatsnumret hittar du på elfakturan. Tjänsten kan inte beställas till utländska telefonanslutningar eller avgiftsbelagda nummer.

Avbeställ så här

Avbeställ tjänsten enkelt i Vasa Elektriskas mobilapp

eller

skicka textmeddelandet
avsluta kundnummer förbrukningsplatsnummer (t.ex. avsluta 12345 000000123456)
till numret 16126.

Tjänsten är alltid kopplad till ett specifikt telefonnummer. Om du byter mobiltelefonnummer bör du därför först avbeställa med den gamla numret och sedan beställa tjänsten på nytt med ditt nya nummer.

Du kan också göra ändringar i din beställning i Onlinetjänsten.

Obs! Bör ej användas för skyddande av liv och egendom.

Var är felet?

Kontrollera var det är elavbrott och gör enkelt felanmälan i vår nya app!