Voimakkaat tuulenpuuskat ovat aiheuttaneet sähkökatkoja

(päivitetty 7.6. klo 22.35) Sähköverkon viankorjaukset ovat edenneet ja sähköttömiä asiakkaita on tällä hetkellä 319, joista 91 vapaa-ajan asuntoa Vaasan saaristossa. Arviomme mukaan sähköt saadaan palautettua kiinteälle asutukselle tämän illan aikana. Osalle vapaa-ajan asunnoista saadaan sähköt palautettua huomisen aikana.

(päivitetty 7.6. klo 17.00) Tuuli on aiheuttanut edelleen lisää sähkökatkoja, enimmillään sähköttömiä asiakkaita on ollut yli 3 800 eri puolilla jakelualuettamme. Tällä hetkellä ilman sähköä olevia asiakkaita on noin 1 250. Arviomme mukaan sähköt saadaan palautettua kiinteälle asutukselle tämän päivän aikana, korjaustyöt saaristossa valmistuvat tämän hetkisen arvion mukaan maanantaina.

(päivitetty 7.6. klo 13.25) Voimakas tuuli on aiheuttanut lisää sähkökatkoja, kello 12 jälkeen oli enimmillään liki 1 700 Vaasan Sähköverkon asiakasta ilman sähköä Korsnäsissä, Maalahdessa, Mustasaaressa sekä Sundomin ja Maalahden saaristossa. Viankorjaus jatkuu ja sähköttömien asiakkaiden määrä on tällä hetkellä noin 700.

(julkaistu 7.6. klo 11.45) Voimakas puuskittainen tuuli on kaatanut puita sähkölinjoille ja aiheuttanut sähkökatkoja sunnuntaina 7.6. klo 10.48 alkaen mm. Maalahdessa sekä Sundomin ja Maalahden saaristossa. Sähköttä on ollut enimmillään 822 asiakasta. Sähköverkon korjaustyöt ovat meneillään ja sähköttä on tällä hetkellä 775 asiakasta.

Johdoille kaatuneisiin puihin ei saa koskea eikä ryhtyä itse raivaamaan. Sekä raivaus- että korjaustyöt ovat turvallisuussyistä ehdottomasti ammattilaisten työtä. Ota yhteyttä Vaasan Sähköverkon vikapäivystykseen, puh. 06 324 5700. Turvaetäisyys sähkölinjaan nojaavaan puuhun on 20 metriä.