Mittarointi ja sähkömittari

Ylläpidämme jakelualueellamme yli 70 000 sähkömittaria. Osana mittarointipalvelua asennamme uusia mittareita, vaihdamme vanhentuneita ja rikkoutuneita mittareita sekä poistamme mittareita purkutöiden alta.

Voit seurata kulutustasi Vaasan Sähkö -sovelluksessa tai Online-palvelussa.

Vuosien 2023 ja 2024 aikana vaihdamme suurimman osan jakelualueemme mittareista uusiin älymittareihin. Lue lisää.

Epäiletkö, että sähkömittarisi ei mittaa oikein?

On harvinaista, että itse mittari olisi kokonaan rikki. Jos kulutustietosi ovat puutteelliset tai puuttuvat kokonaan mobiilisovelluksesta tai Online-palvelusta, johtuu se yleensä mittarin yhteysongelmasta. Yhteys palautuu tavallisesti itsestään muutaman päivän sisällä.

Jos etäyhteys pätkii, on meidän arvioitava asiakkaan kulutus kyseiseltä ajankohdalta, kun mittariin ei olla saatu yhteyttä. Arviointi jatkuu, kunnes yhteys mittariin palautuu. Toimimme näin, jotta asiakas välttyisi myöhemmin suurelta tasauslaskulta.

Kun kulutuksesi on yhteysongelman takia arvioitua, näkyy se kulutustiedoissasi esimerkiksi mobiilisovelluksessa. Jos pystymme yhteyden palauduttua noutamaan mittariltasi tuntikohtaisen raportin kulutuksestasi, päivittyy tieto myös kulutustietoihisi.

Muussa tapauksessa, tai jos kulutus on arvioitu vain lyhyen ajanjakson ajalta, saattaa arvioitu kulutus jäädä arvioiduksi, jolloin myös laskutus perustuu arvioituihin lukemiin.

Epäiletkö, että sähkömittarisi ei mittaa oikein?

OTA MEIHIN YHTEYTTÄ