Myrsky on aiheuttanut sähkökatkoja

(päivitetty 2.1. klo 12.50) Sähköverkon viankorjaukset ovat käynnissä ja tällä hetkellä sähköttömiä asiakkaita on n. 7 000. Tämän hetken arvion mukaan osa asiakkaistamme voi joutua olemaan sähköttä jopa vuorokausia.

Mikäli näet linjalla nojaavan puun, ole yhteydessä Vaasan Sähköverkon vikapäivystykseen, puh. 06 324 5700.

Sähkölinjoille kaatuneisiin puihin ei saa koskea eikä ryhtyä itse raivaamaan. Sekä raivaus- että korjaustyöt ovat turvallisuussyistä ehdottomasti ammattilaisten työtä. Turvaetäisyys sähkölinjaan nojaavaan puuhun on 20 metriä.

(päivitetty 2.1. kl. 8) Voimakas tuuli on puhaltanut koko yön ja kaatanut lisää puita sähkölinjoille. Sähköttä on ollut enimmillään yli 14 000 Vaasan Sähköverkon asiakasta. Tällä hetkellä sähköttömiä asiakkaita on n. 9 000. Korjaustyöt sähköverkossa jatkuvat.

(päivitetty 1.1. kl. 23) Myrsky on aiheuttanut useita sähkökatkoja ja tällä hetkellä yli 7 000 asiakasta on ilman sähköä. Viankorjaus viivästyy pimeyden sekä vaarallisen voimakkaana puhaltavan tuulen vuoksi. Puita kaatuu koko ajan lisää sähkölinjoille ja asiakkaitamme pyydetään varautumaan pidempiin sähkökatkoksiin.

(julkaistu 1.1. klo 21.30) Erittäin voimakas puuskittainen tuuli on kaatanut puita sähkölinjoille ja aiheuttanut sähkökatkoja eri puolilla jakelualuettamme tiistaina 1.1. klo 18.10 alkaen. Sähköttä on ollut enimmillään 2 013 asiakasta. Sähköverkon korjaustyöt ovat meneillään ja sähköttä tällä hetkellä n. 1 300 asiakasta. Korjaustyöt Vaasan saaristossa viivästyvät merenkäynnin vuoksi ja valmistuvat tämän hetkisen arvion mukaan keskiviikon aikana.