Myrsky on aiheuttanut sähkökatkoja

(päivitetty 23.6. klo 08.35) Myrskyn aiheuttamat keskeytykset on saatu korjattua ja sähköt saatiin palautettua viimeisille asiakkaille klo 04.55 Gerbyn saaristossa. Yhtiö jatkaa myrskyn aiheuttamien vahinkojen korjaamista sähkönjakeluverkostossa.

Muistutamme että sähköjohdoille kaatuneisiin puihin ei saa koskea eikä ryhtyä itse raivaamaan. Sekä raivaus- että korjaustyöt ovat turvallisuussyistä ehdottomasti ammattilaisten työtä. Ota yhteyttä Vaasan Sähköverkon vikapäivystykseen, puh. 06 324 5700. Turvaetäisyys sähkölinjaan nojaavaan puuhun on 20 metriä.

Katso sähkökatkot kartalla

(päivitetty 23.6. klo 01.10) Lähes kaikelle kiinteälle asutukselle on saatu sähköt palautettua. Yksittäisiä katkoja voi edelleen esiintyä. Gerbyn saaristossa on sähköttä tällä hetkellä 761 vapaa-ajan asuntoa, joille sähköjen arvioidaan saatavan palautettua lauantaina.

(päivitetty 22.6. klo 20.00) Sähköverkon korjaustyöt ovat meneillään ja sähköttä on edelleen n. 1 500 asiakasta. Kiinteälle asutukselle sähköt arvioidaan saatavan palautettua tämän illan aikana. Sähköttä on edelleen myös 508 vapaa-ajan asuntoa Vaasan Gerbyn saaristossa. Korjaustyöt saaristossa valmistuvat tämän hetkisen arvion mukaan lauantaina.

(julkaistu 22.6. klo 14.10) Voimakas puuskittainen tuuli on kaatanut puita sähkölinjoille ja on aiheuttanut sähkökatkoja eri puolilla jakelualuetta perjantaina klo 08.18 lähtien. Sähköttä on ollut enimmillään 4 171 asiakasta. Sähköverkon korjaustyöt ovat meneillään.