Myrsky on aiheuttanut sähkökatkoja Vaasan Sähköverkon jakelualueella

(päivitetty 27.10. klo 14.10) Myrskyn aiheuttamat keskeytykset on saatu korjattua ja sähköt saatiin palautettua viimeisille vapaa-ajan asunnoille klo 13.29 Maalahden saaristossa. Yhtiö jatkaa myrskyn aiheuttamien vaurioiden korjaamista sähkönjakeluverkossa.

(päivitetty 26.10. klo 19.10) Tällä hetkellä sähköttömiä vapaa-ajan asuntoja on 254. Jäljellä olevat viat korjataan sunnuntain aikana.

(päivitetty 26.10. klo 12.50) Tällä hetkellä sähköttömiä asiakkaita on 780, joista suurin osa on vapaa-ajan asuntoja.  Arviomme mukaan jäljellä olevat viat korjataan tämän päivän aikana.

(päivitetty 26.10. klo 07.10) Voimakas tuuli on puhaltanut koko yön ja kaatanut lisää puita sähkölinjoille. Ilman sähköä on ollut enimmillään noin 4 500 Vaasan Sähköverkon asiakasta. Tällä hetkellä sähköttömiä asiakkaita on noin 1 100. Arviomme mukaan sähköt saadaan palautettua kiinteälle asutukselle tämän päivän aikana, osa saariston viankorjauksista saattaa jäädä huomiselle.

(julkaistu 25.10. klo 21.50) Erittäin voimakas puuskittainen tuuli on kaatanut puita sähkölinjoille ja aiheuttanut sähkökatkoja eri puolilla jakelualuettamme perjantaina klo 19.40 alkaen. Sähköttä on tällä hetkellä noin 1 800 asiakasta.  Sääennusteen mukaan voimakas tuuli jatkuu lauantaiaamuun saakka, mikä saattaa aiheuttaa lisää sähkökatkoja.

Sähköverkon korjaustyöt ovat käynnissä.

Mikäli näet linjalla nojaavan puun, ole yhteydessä Vaasan Sähköverkon vikapäivystykseen, puh. 06 324 5700.
Sähkölinjoille kaatuneisiin puihin ei saa koskea eikä ryhtyä itse raivaamaan. Sekä raivaus- että korjaustyöt ovat turvallisuussyistä ehdottomasti ammattilaisten työtä. Turvaetäisyys sähkölinjaan nojaavaan puuhun on 20 metriä.